Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzestup Andreje Babiše a politického hnutí ANO v letech 2011-2014
KŘEPELOVÁ, Anna
Bakalářská práce pojednává o politickém hnutím ANO a o vstupu jeho hlavního představitele Andreje Babiše do české politiky s důrazem na období 2011-2014. Nejprve se zabývá ranným životem aktéra a jeho podnikatelské činnosti. V dalších kapitolách práce pojednává o vstupu nového občanského hnutí do české politiky a popisuje jeho postupný vývoj. Poté je rozebrána předvolební kampaň lídrova hnutí a následné volby do Parlamentu. Práce přináší názorové posuny Andreje Babiše od jeho počátku v politice až po působení na pozici ministra financí. Cílem je analýza úspěchu hnutí ANO a vybraných událostí souvisejících s Andrejem Babišem.
Komparativní studie mediálního obsahu deníku MF Dnes v období před vlastnictvím Andrejem Babišem a po předání do svěřeneckých fondů
Višňovský, Pavel ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na studii mediálního obrazu politických stran v deníku MF DNES. V práci jsou sledovaná dvě období, v nichž na periodikum neměl mít údajně vliv politik a podnikatel Ing. Andrej Babiš. První z období je vymezeno od vzniku hnutí ANO 2011 až do uzavření obchodu s vlastníky vydavatelství MAFRA, druhé je vymezeno předáním majetku Andreje Babiše do svěřeneckých fondů a analýza končí jeho odstupem z postu ministra financí. V práci jsou aplikované postupy komparativní analýzy a výsledky jsou pro přehlednost zpracovány v přiložených tabulkách. Tabulky jsou doplněný souvislým textem, který stručně charakterizuje obsah politických článků, které se na titulních stranách objevovaly. Při analýze deníku je přihlédnuto k aktuální politické situaci. Studie je doplněna historickým a současným kontextem působení deníku Mladá fronta DNES i podnikatele a politika Andreje Babiše.
Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013
Hradiský, Jakub ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013 v empirické části zkoumá, jaká je struktura obsahu týdeníku, jaká jsou preferovaná témata a jaké je zastoupení příspěvků v týdeníku z hlediska definovaných proměnných v období od vzniku týdeníku v roce 2012 do parlamentních voleb, které se konaly v říjnu roku 2013. Analýza se také zabývá tím, jak je v týdeníku prezentován koncern Agrofert, jehož je týdeník součástí, a Andrej Babiš, jakožto majitel koncernu Agrofert a předseda politického hnutí ANO, které vedl jako lídr kandidátky do předčasných parlamentních voleb v roce 2013. Analýza zkoumá, zda se v obsahu týdeníku projevuje nějakým způsobem fakt, že je jeho majitel zároveň také podnikatelem, vlastníkem jedné z největších českých firem a vrcholným politikem. Metodou, zvolenou pro analýzu obsahu týdeníku, je kvantitativní obsahová analýza. V teoretické části se práce zabývá základními společenskými rolemi a funkcemi médií a koncepty svobody a nezávislosti médií. Nahlíží na tyto koncepty především z pohledu vlivu vlastnictví médií na jejich obsah a fungování. Teoretická část přináší také přehled vývoje české mediální krajiny po roce 2008 z hlediska vlastnických změn českých tištěných médií.
Aktivity holdingu Agrofert perspektivou Mladé fronty Dnes a Lidových novin před a po jejich převzetí Andrejem Babišem
Havlová, Laura ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Zkoumání vlivů, které má vlastník na svá média, je v dnešní informační době důležitým tématem. Tato magisterská diplomová práce se zabývá potenciálním vlivem majitele na jeho noviny na příkladu koupě vydavatelství Mafra majitelem holdingu Agrofert Andrejem Babišem. Sleduje informování o aktivitách holdingu Agrofert ve dvou denících společnosti Mafra - v Mladé frontě Dnes a v Lidových novinách. Sledované období zahrnuje dva roky předtím a dva roky poté, co Mafru koupil vlastník Agrofertu a současný ministr financí Andrej Babiš (jde o období 25. 6. 2011- 24. 6. 2013 a 25. 6. 2013-24. 6. 2015). Práce, používající postupy kvantitativní obsahové analýzy, se zaměřuje na komparaci článků o Agrofertu ve sledovaných denících v těchto dvou časových úsecích. Ve vzorku 631 textů zkoumá dvě desítky kategorií, jako je například téma, umístění na stránce či citování Andreje Babiše, a zjišťuje, jak se změnil mediální obraz Agrofertu ve sledovaných periodicích. Proměna obsahu titulů Mafry po změně jejího vlastníka doposud nebyla rozsáhleji zpracována, jedná se tedy o první ucelenější vhled do této problematiky. Tato práce si dala za úkol přinést přehled změn, ke kterým ve sledovaném období došlo, a připravit půdu pro další, úžeji zaměřené výzkumy. Mezi nejzásadnější změny, které výzkum kromě jiného ukázal, patří...
Vliv změny vlastnictví médií na obsah vybraných deníků: případ akvizice mediální skupiny MAFRA
Štveráková, Iveta ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Müller, Karel (oponent)
Od poloviny roku 2013, kdy druhý nejbohatší český podnikatel a od roku 2014 i ministr financí Andrej Babiš, koupil mediální skupinu MAFRA vydávající mimo jiné dva seriózní české deníky Mladou frontu DNES a Lidové noviny, začaly se ve veřejném diskurzu častěji objevovat pochyby ohledně nezávislosti českých médií a jejich budoucího postavení. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv měla změna vlastníka vydavatelství MAFRA na obsah zmíněných dvou deníků. Projevy tohoto vlivu jsou analyzovány nejprve obecně v zahraničně politických tématech a dále v zastoupení jména Andreje Babiše a jednotlivých společností patřících do koncernu Agrofert v článcích MF DNES a Lidových novin. Sběr dat je rozdělen do dvou časových období -- před a po akvizici MAFRY Andrejem Babišem. Jako výzkumná metoda byla použita kvantitativní obsahová analýza.
Finanční analýza podniku DEZA a.s
Maňák, Ondřej ; Horník, Tomáš (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na zhodnocení finanční situace podniku Deza, a.s. a zhodnocení využívání cizích zdrojů v letech 2004-2007 provedením finanční analýzy. Finanční analýza je zpracována ve dvou částech. První část finanční analýzy je zaměřena na horizontální a vertikální analýzu, analýzu poměrových ukazatelů (ukazatele rentability, likvidity, aktivity, solventosti a zadluženosti), analýzu čistého pracovního kapitálu a na analýzu soustav ukazatelů. Druhá část provádí zhodnocení podniku jako celku z hlediska využívání cizích zdrojů, bankrotních a bonitních modelů a z hlediska dosahování ekonomicky přidané hodnoty podniku v jednotlivých obdobích. Samozřejmostí je odvětvové porovnávání, které poměřuje Dezu se dvěma odvětvími, ve kterých Deza podniká. V závěru této práce je vedle celkového zhodnocení také popsán součastný stav podniku ovlivněný hospodářskou krizí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.